Sunday, June 17, 2012

Akibat Terlampau Cerita Seks!!!

Dikutip dari The Frisky, berikut ini empat kisah unik yang disebabkan terlalu bersemangatnya melakukan hubungan seks;




Ini 4 kecelakan Unik Akibat Terlalu Nafsu Melakukan Seks;1. Tuli Akibat BerciumanBerciuman merupakan salah satu cara foreplay yang paling umum. Namun hati-hati, ciuman yang seharusnya membangkitkan ghairah bercinta justru boleh menyebabkan bencana. Seorang wanita asal China harus dilarikan ke rumah sakit kerana kehilangan pendengaran di telinga sebelah kirinya saat berciuman.Ciuman yang terlalu bersemangat, boleh memecahkan gegendang telinga. Penyebabnya, ciuman mengurangkan tekanan pada mulut, sehingga menarik gendang telinga keluar dan mengakibatkan kerosakan pada telinga. Tuli kerana berciuman, biasanya baru akan normal semula selepas dua atau tiga bulan. Walaupun berciuman biasanya sangat aman, namun para doktor menyarankan untuk tidak terlalu memberi banyak tekanan semasa melakukannya.

 


2. Kelumpuhan Kerana Ciuman di LeherWanita asal New Zealand pernah dilaporkan datang ke rumah sakit dengan tangan yang lumpuh. Doktor yang memeriksanya lalu mencari kalau dia mengalami stroke ringan kerana ciuman di leher yang terlalu bersemangat dari pasangannya. Setelah ditelusuri lebih jauh, ternyata ditemukan adanya gumpalan darah di pembuluh arteri pada leher sebelah kirinya. Hal tersebut disebabkan hisapan yang terlalu kuat, sehingga menimbulkan trauma fizikal. Akibatnya, berlaku lebam di dalam pembuluh darah.


 


3. Kondom TertelanKondom yang seharusnya jadi 'keselamatan' saat berkaitan seks pun boleh menimbulkan kecelakaan jika tidak digunakan dengan betul. Seperti yang dialami seorang wanita di India, ia menderita batuk dan demam yang tak kunjung sembuh. Walaupun sudah diberi antibiotik dan ubat, keadaannya itu terus berlangsung tanpa diketahui penyebabnya. Belakangan dijumpai, batuk dan demam misteri itu ternyata disebabkan oleh kondom yang bersarang di dalam temboloknya selama enam bulan. Kondom terhisap saat dia melakukan oral seks, tanpa dia sedari.



4. Hilang IngatanSeorang wanita berusia 59 tahun asal Washington, tiba-tiba merasa kebingungan tanpa sebab dan tidak boleh mengingati apa-apa. Setelah dibawa suaminya ke rumah sakit, ternyata wanita tersebut didiagnosis terkena penyakit Transient Global Amnesia (TGA) dan penyebabnya adalah seks. Dikutip dari detikHealth, TGA merupakan penyakit hilang ingatan atau amnesia yang salah satu faktornya disebabkan oleh hubungan seks.Penyakit ini tidak menunjukkan gejala apapun. Namun gejala TGA biasanya muncul setelah melakukan aktiviti berat, seperti berkaitan seks, sukan berlebihan, membenamkan diri langsung dalam air sejuk atau panas, melakukan pekerjaan berat atau bahkan menggoncangkan kepala. TGA memang termasuk penyakit langka, tapi sering terjadi pada pasangan tua.

0 Pandangan Membina!!!:

Popular Posts

Recent Posts

Unordered List

Text Widget

Blog Archive

Powered by Blogger.

Tambah Pendapatan

Rakan Media


Awesome Reader List!!!