Wednesday, June 8, 2011

Pagi Yang Mengejutkan

Salam semua, cuti dah nak habis.. Fuhh..2 minggu cuti, duk rumah tak buat pae ponw..huhuhu...tapi kerja rumah tu adalah buat..hehe.. ermm..pagi tadi aq diajak oleh kawan ak.. Dia kata nak ajak ak gie kelas.. Ak tanye dia..kelas ape?? Kelas Math!! "Hah?? Kelas math?"..hehe..macam apa dah tanye wat Xtahu lak..haha.. "oowh..kelas math ke..oke..satgie ak datang umah hang" pukul 8.00 kang..
http://3.bp.blogspot.com/_qeCF4b2Vvrc/Ss931wAWETI/AAAAAAAADzI/iSoA64BaTJA/s400/jam+20092009447.jpg
" Selesai berborak...aq pon nak siapkan diri nak ke umah member ak..sebelum 2.. ak kena sarapan dulu.. Xkan la pegi macam tu je..punyew la terkejut.
http://1.bp.blogspot.com/_3bxNVydCDmU/S5WIo2j6i5I/AAAAAAAAA-A/PSY0w0rS7ME/s320/What-039-s-Inside-the-Brain-that-Waits-for-an-Electric-Shock-2.gif
Yelah member ajak gie kelas kan.. Sebenarnya, kawan ak ajak ak gie sekolah lama ak..nama sekolah lame ak tu Dato Seri Maharaja Lela, kat Kg Gajah.. ak ponw orait jerk..hehe..ak dah lame tak masok sekolah tinggalan ak selama 1tahun setengah..huhu..lame jugak 2..keh3.. Sambung balik citer sebelom ak nak ke kelas.. Hah..sarapan pagi ponw, makan jerk ape yang ade.. Nie cara orang bujang.. ak pon masaklah mee Maggi.. entah lah,..macam mane lak ade mee Maggi kat dapur ak.hahaha... ape lagi,, dengan pantas,, ak ponw masak...sedap woo..tak caya boleh datang umah ak..alah..dekat jerk..kalu langkah empat sampai lah..hehehe.. cincai - cincai, mee ponw siap tok dimakan..
http://2.bp.blogspot.com/_GJNlElzDfsY/R4Tj2TGyvoI/AAAAAAAABFo/RPZm8YTFNN0/s400/maggi+mee+goreng.jpg
Nie lah mee maggi ala kampung.. macam mee Indonesia tuu...haha.. cantikkan telur bulat 2...mahal niew..kat ostel pon tak dapat..oopss...silap..Hotel.. Hehehe..air dah siap..dalam kelaparan, ak pon makan.. tengah sedap makan..tetiba datang lak jiran sebelah.. dia mula datang.. cium bau.. Uhh..sedap nya.. kata jiran sebelah.. Tiba-tiba, datang abang mana entah sesat.. dia kata, dia nak lawan ak memasak mee maggi.. aik?? asal lak nak lawan?? terasa ke kuah mee maggi ak nie?? haha.., ape lagi, dia ponw start la hang-hang pie.. "Tok-tok, assalammualaikum.." Ak ponn jawab, waalaikummuassalma..sapa lak yang datang pagi-pagi nie ho?? Abang tadi tanya, "Hang ka yang masak maggi tadi?? Ak pon jawab dengan tenang, "Awat kecoh-kecoh nie, owang pagi-pagi tengah sedap sarapan, abang main terjah ja umah saya" abang tu lalu berkata,
http://i.ytimg.com/vi/8JgZUOu87UQ/0.jpg
"Nie,, hang nak lawan ak masak manggi sapa yang paling sedap?? Hang nak try?? Oowh...nak masak maggi upernyew..keh.,, ingat nak pinjam dapur tadi.. siap bawak sudip lagi tu.. " Sory lah bro!! Ak tak buleih lah nak lawan masak-masak ngn hang.. hang pie balik dulu,, sat lain tahun kita lawan oke?? Lalu, abang tadi ponw balik dengan kekecewaan.. hehehe.. Ade ke nak lawan masak mee maggi, macam budak-budak.. haha, budak kecik pon pandai masak..ish3..

Alhamdulillah, habis makan mee tadi, nak kene lak siap pakai baju.. baju ponw..mana yang ade je..baju raya tahun lepas.. tahun nie ade, tapi nak simpan tok raye..yelah, baru best... Masalah lagi, motor ak lak tak boleh nak start... heh,, susah betol kalu pakai motor lama nie..
http://farm4.static.flickr.com/3023/4020786361_e413d11fee.jpg
Errmm..biase lah..baru student.. motor lame pon kalu enjin elok boleh lagi jalan.. :) Start punye start,, Xhidup jugak motor niew... parit depan 2 lebar dia panjang, kaki pon dalam.. kang kalu ak humban dalam parit, Xkembali dah motor nie.bukan senang wo nak cari motor enjin jepun..dulu zaman tok ak, enjin memang tahan giler.. masok air pon boleh jalan..heheh.. benor ke?
tak tahan dengan sikap motor ak nie.. ak pon ambik kunci motor 2 ak lak,, Ak mencari kat laci almari ak,, Hah, jumpew pon.. Dengan hati yang sukar, ak ponw pergi ke garaj motor, berat hati ak nak keluarkan motor kesayangan ak nie.. mahal woo..motor nie macam kita beli 6 buah kereta kat Malaysia nie..korang nak tahu motor ape??? Hahh,, tengok niew.. ceh..
http://www.manufacturer.com/cimages/product/www.alibaba.com/0309/v/11123406_Yamaha_Yzf_R1.jpg
Hehehe, laju cam jet woo..sedap bawa motor nie kat lebuh raya.. perh..kalauw dapat nie YaAllah..alhamdulillah syukur.. hehe..tapi harga motor nie memang mahal giler..sungguh mahal skali..macam yang ak cakap..boleh beli umah, kereta 10 buah..ishh3...orang kaya je yang mampu beli kan?? Ermmm..sebenarnye ak naik motor biase jerk... lebih kurang macam nie la..
http://2.bp.blogspot.com/_BcRulsBPABs/TKfoqmLXZmI/AAAAAAAAGkM/hxh78_ulNXs/s1600/more_than_a_bike_05.jpg
Hehehe...melampu.. Akhir nyew..ak dapat menghidupkan enjin motor ak yang sejuk tadi..dapat dipanaskan...motor nie masuk angin..tu pasal enjin susah nak hidup.. Enjin ponw dah panas.., ak ponw bawak lah motor dengan kadar kelajuan 80 km..
http://i49.tinypic.com/34h8cxg.jpg
malas nak bawak laju..kang terbabas..hehe.. penunggang berhemah la katakan.. samapi je kat umah member ak,, member ka pon dah siap.. nasib baik lah dia dah siap awal..dia nak motor sendiri.. Lupe nak ajak member sorang lagi, kang tak ajak bising.. sampai kat umah dia.. lahh...dah pergi dulu upernyw..memang tak mengajak betoi lah dia niew..Uhh, member kata kat ak, jom lumba.. ak dengan malu-malu, tak payah lah..lumba nie tak dapat ape ponw..hehe..citer jer.. lumba nie boleh mendatangkan haram!! Hang tahu tak?? tak tahu lak?? Knpew?? "Hah,, tulah hang, lain kali bawak motor biar biar laju asal cepat"..hehe.. " Lumba niew kalu hang bawak laju, hang terbabas ka, hang tergelincir ka.. kesannya dapat kat hang,, hang yang sakit.. tu pasai lah haram.. "oowh... ye k.." Huhuhu.. kami pon dengan selamat, bawak lah motor dengan kelajuan yang ditetapkan,
http://www.eumoto.net/images/stories/moto/Ducati/ducati_848_dashboard.jpg
Ini lah kelajuan yang dimaksudkan tadi..hehe. Sampai kat sekolah, kami ponw parking motor.. Lah,, tengok-tengok member lama ak yang ade sikit bebenor pon yang datang...nie nak datang kelas ke nak cuti kelas...
http://smkpuchongutama1.com/resources/classroom1.jpg
erm.. tak tahu lah apa nak jadi ngn diorang..budak pompuan ponw dua orang jer..boleh dikira.. tak yah nak ambik kehadiran..boleh ingat sape yang datang.. senang je..yang tak datang tu pangkah je nama diorang... Sampai je kat kelas.. ak terkejut lagi skali.. cikgu nie sanggup datang dari Amerika nak semata mata nak ajar math kat kami..oowh.. memang paham bahasa dia..haha..cakap owang puteh le..
http://3.bp.blogspot.com/-YTp97qkmf3A/TdVchgjFAfI/AAAAAAAAA0g/XYLbeHLj-us/s1600/cutcaster-photo-100349914-Education-Male-teacher-teaching-mathematics.jpg
Hehehe,, lah..upew nye,, cikgu nie saje nak datang nak lawat sekolah lame ak nie..cantik dah sekolah lame ak niew.. macam-macam kemudahan dah sedia.. kena lah puji sikit sekolah lame ak..dulu ak pon sekolah kat situ jugak..huhu.. cikgu ak wat kelas kat makmal komputer.. dapat lah aircond..
http://suriakomputer.com/picture/image/makmal.jpg
cume ak dah tak barepa suka dengan aircond nie..kalu sejuk sangat..dah selsema..mungkin selama nie ak duk kat PSS sekolah ak sekarang nie lame sangat..tu yang Xtahan tu..hik3.. masok pukul 9.00..habis 10.15..aik..sekejap betoi..satu jam suku jer.. erm.. tak pew lah..asalkan ak faham..pagi tadi ak belajar Bab 6: Gradient And Area Under Graph. Nie kami buat ulang kaji, alhamdulillah faham sikt sebanyak.. selesai kelas math.. ak ponw balik.. pagi siap punyew lah nak cepat, sampai kelas kejap benor..heheheh.. Moral- Kene siap sedia lebih awal. Sekian.. habis...

0 Pandangan Membina!!!:

Popular Posts

Recent Posts

Unordered List

Text Widget

Blog Archive

Powered by Blogger.

Tambah Pendapatan

Rakan Media


Awesome Reader List!!!

Google+ Followers