Friday, June 26, 2009

Hari Koperasi SMK Dato Seri Maharaja Lela

Assalammualaikum..semua... shat semua? Hari nie nak cerite tentang aktiviti-aktiviti di sekolah SMKDSML Sempene " Hari Koperasi ". Apa itu Hari Koperasi-

Pengenalan dia-
Perayaan Hari Koperasi Sekolah (HKS) telah mula disambut sejak tahun 1995 dan tahun ini merupakan tahun ketiga HKS disambut di peringkat sekolah dengan pelbagai aktiviti berdasarkan garis panduan yang disediakan. Sambutan ini diadakan bertujuan untuk memberitahu kepada warga sekolah dan masyarakat setempat akan kewujudan koperasi sekolah dan peranan yang dimainkan untuk mendidik para pelajar supaya mempunyai jatidiri yang murni selaras dengan prinsip, nilai dan amalan koperasi.

Tahun 2009 merupakan tahun keempat, HKS di sambut di peringkat sekolah dan pada tahun lalu (2008), sambutan daripada warga sekolah dan masyarakat setempat amat menggalakkan. Koperasi sekolah telah berjaya memainkan peranan sebagai satu entiti penting di sebuah sekolah dalam usaha menyemai nilai-nilai koperasi di kalangan anggota.

TEMA HARI KOPERASI TAHUN 2009

‘Intergrasi Koperasi Sekolah dan Koperasi Dewasa Teras Kecemerlangan’.

Bermula pada 26.6.2009 di Dewan Besar SMK Dato Seri Maharaja Lela Kg.Gajah Perak. Dirasmikan oleh Pengetua SMKDSML Puan Hajjah Ni Shafiah Binti Abdul Moin selepas selesai bacaan Yassin. Pada pukul 8.30 pagi pula, bacaan perutusan HKS 2009 oleh Muhd Hanafi Dan rakan-rakan lain. Pada pukul 9.00 pagi pula, Ceramah Mencengah Influenza H1N1. Pada pukul 9.30 pagi pula, semua pelajar bebas...Mase tu..hafez pun tak tahu nak buat ape..jadi..ikut je kawan-kawan.. Dah habis.. Nie cerite kat sekolah..kat sane ade jugak orang jual Teddy Bear lah..Ais Kacang.. Air Gas carbonat.. bahaya..tapi..hafez minum jugak..hehe.. pastu..ade jugak buat permintaan lagu..oleh Cikgu Zaidi.. Nie laman blog beliau.toklelaonline.blogspot.com/ . Lepas tu..hafez pergi la bilik guru ambil angka giliran.. Angka giliran nak tulis kat kerja kursus sejarah.. berape bulan lame nye..hari nie baru dapat.. tak pe.. Kesian betul lah member hafez nie..Kene kantoi lah pulak name dia dibaca oleh Dj yang bertugas kat sane..Yang kawan hafez nie pergi lah tulis permintaan lagu..sekali ngan name dan Ucapannye.. ingatkan nak saje-saje..rupenya, betul-betul kawan hafez nie pergi nye bagi kat Dj yang bertugas tu..apa lagi..parah lah.. Apa-apa pun..hafez rasa sambutan Hari Koperasi tahun nie ade le sikit meriah nye..tahun lepas tak ade Dj Radio..

Lagu Bunkface..Situasi..dengar kat sini>http://freemixpodmusic.blogspot.com/2009/05/free-mixpod-code.html .


http://iiumproperties.com.my/images/sirim_logo01.gif

0 Pandangan Membina!!!:

Popular Posts

Recent Posts

Unordered List

Text Widget

Blog Archive

Powered by Blogger.

Tambah Pendapatan

Rakan Media


Awesome Reader List!!!

Google+ Followers